Sunday, May 4, 2008

CUTI KU...

Alahai rasa cam dah lama tak update blog ku ini…ntahlah sejak akhir2 nih..aku sering dilanda penyakit MALAS…virus-virus malas ni begitu menular dlm setiap sendi dan urat saraf aku…huhuhu!! Hari ni hari Ahad..bermakna esoknya hari Isnin..argghh..tak suka..tak suka..tak suka…kerana setiap isnin pastinya aku akan dilanda sindrom Monday blues….uwaaa….aku rindukan saat2 cuti yg indah selama 4 hari nih…hehehe…setelah bercuti agak pjg…(4 hari jek) esok..aku harus pergi kerja seperti biasa….
Haaa..sebut pasal cuti..apelah agaknya aku dah buat sepanjang 4 hari cuti tu yek…meh aku cerita kat sini..kisah 4 hari aku bercuti…..check it out….

01/05/2008(khamis)
Yeah..yeah…hari ni 1 Mei..bersamaan dgn cuti Hari Pekerja…indahnya rasa bila dpt bercuti….mmg cuti yg aku tunggu-tunggu dr awal minggu tu lagik..ahaks…start petang hari Rabu tu jek pun aku dh rasa happy..senyum sampai ke telinga…riangnya rasa hati…tapi keriangan dirosakkan dgn kesesakan lalulintas yg terpaksa aku tempoh petang tuh…hampeh jek..tak penahnya tak jammed jln nih..tension-tension….then pagi khamis tu..oleh kerana tak bekerja…maka lingkungan 9.00pagi le aku bangun dr tido..ahaks…bukannya selalu….sebab mlmnya pun tido agak lewat..dlm kul 12 lebih…(biasalah tu..dah lama tak tido lewat….) bangun jek pagi tuh…aku terus gosok gigi…sarapan dan baca paper…(mandi tak lagik..hehe)!! agak tghari sket..baru ler aku mandi…hahaha!!! Petang tuh aku ada plan…kononnya nak gi giant batu caves dgn mak aku..then…dlm lingkungan 2.30 camtuh…aku pun pergi ke Giant…dgn niat nak carik barang sket…TAPI..!!! Hasrat aku terbantut hari tu…..sesampai jek kat GIANT…punyalah sesak dgn kereta-kereta yg berpusu-pusu menuju ke situ..arggghh..aku cukup tak gemar situasi nih…ntah ler…aku mmg cukup tak suka suasana yg sesak….pusing punya pusing..carik parking..almaklumlah GIANT batu caves tu..space parking mmg kurang…tambah plak dh sesak hari tu..makinlah susah nk dpt parking…darah aku terasa makin menyirap bila..kenderaan2 lain mula bunyikan hon..dan masing2 mcm dh hilang sabar..yelah…carik parking tak jumpe…nak gerak sket..dgn jln sempit kat dlm tu..asyik berselisih jek dgn kete lain…..dan kerana dah malas dan rasa naik hangin……yelah itu baru kat luar..kalau kat dlm..mesti org sesak dan nak bayar sure kena beratur panjang..so dgn hati yg mendidih panas…aku pun…kuar dari situ….terus pergi pasaraya tak jauh dr umah aku….lepas tu….balik umah….dlm kul 4 lebih…baring2 jap..online kejap..main game kejap…akupun mandi…..malas aku nak kuar ke mana-mana…tambah2 hari cuti…tension beb!! Dan mlm nya aku layan diari AF…trek selebriti sampai kul 10…then masuk bilik…online….pastu layan game lagik..sampailah kul 12 lebih…pastu titon…

02/05/2008(Jumaat)
Hari ni sepatutnya hari kerja..tapi..aku amik cuti…sengaja sambung cuti…sbbnya aku malas nk dtg keje…lagipun majority org kat opis aku bercuti…pagi nih…seperti semlm..lingkungan 9.00 pagi baru aku bangun…rutinnya sama mcm hari semlm….bangun gosok gigi,basuh muka…sarapan sambil baca paper…lps tuh…aku iron baju…(stock seminggu utk g keje)..mmg tiap ujung minggu aku akn buat camtu…supaya tak ler terkocoh2 nak kena gosok baju nnt…abis gosok dkt nak tghari sblm tu…aku makan ubat cecema jenama HURIX…ubat herba tu…baru 1st time aku cuba, selalu bila cecema aku akan terus jumpe doctor…tp sbb dh selalu sgt jumpe doctor..so aku decided nk try ubt lain plak…..sekali…..lepas jek mkn ubat tuh…aku terus rasa gatal2 satu muka..dan bdn pun gatai2…hah…sudah…alergik le plak…muka aku naik merah2..huwaaaa..nasib baik aku mkn dlm dso yg kecik jek…huhuhu…sudahnya aku terpaksa tanggung kegatalan plak…..dlm sibuk tergaru2 gatai2 tu… mak aku pggl suh tolong dia kat dapo……masuk waktu zohor…aku mandi n solat zohor….ntah kenapa rs malas melanda..aku terus tertido sampai ke ptg..ahaks..bangun jek…dh kul 4 lebih..aku terus mandi dan solat….asar…pastu keluar gi GIANT dgn mak aku…hehe..hasrat mesti diteruskan jugak..adalah beberapa brg..
yg agak murah…so aku pun beli..aiyak…shopping lagik….bulan ni..byk brg keperluan yg aku beli…rasanya bajet pun dh lari…huhuhu…takut jek tggu gaji akan dtg nih….lbt lagik….then sebelum maghrib..aku sampai kat umah…mandi lagik sekali…pastu solat maghrib n isyak…lepas t uterus layan AF…dan jugak diari EXT….mlm nya seperti biasa aku online dan main games sampai jam 12 lbh..aku pun tido….Zzzzzzz

03/05/2008(Sabtu)
Hari nih..hari ketiga aku bercuti…aku bangun awal sket pagi ni..dlm kul 830 camtuh…ntah..itupun sbb mata nih dh takleh nak lelap…ahaks….seperti biasa…aku bangun..gosok gigi…pastu carik paper n carik sarapan….lepas tu..aku mandi…pagi nih..aku kena bawak mak aku ke berkunjung ke rumah abg sulung aku..nun kat bkt beruntung rawang…aiyak…sbnrnya malas..tapi..kena jugak turutkan permintaan dia…gara2 nak gi situlah aku terpaksa batalkan hasrat nak gi nonton konsert AF secara LIVE kat Istana Budaya…huhu…melepas peluang nak masuk dlm IB…bknnya senang nak masuk tgk persembahan kat situ…tapi nak buat camne…family comes first…lagipun…mlm tu…abg ketiga aku dan kakak ipar nak dtg ke umah…tgk konsert AF kat tv..so…..relakan je la…..mlm tu…aku pun nonton lah konsert AF..beramai2..tapi hampa rasa..sbb persembahan bebudak tuh..cukup hampeh..hanya bole harap kat stacy,riz n nadia jek..yg lain tu..baik balik umah lagik bagus la…ngabiskan beras jek…cukup sakit hati tgk persembahan dorang…..ntah le…aku pun tak tau..samada sound yg kuar dr tv tu yg tak sedap..or..semmgnya persembahan dorang mmg tak best lgsg…bila ditanya pd kawan yg pergi nonton live kat IB..katanya best..coz..sound sedap…ntahlah..maybe music orkestra tu jek yg best..tapi bebudak tuh…hampess….!!! Dah minggu ke 7 dh pun..tapi mcm ape jek…..nyakitkan hati…hehe..nasib aku xde undi sape2…dan tak minat sgt mana2 student…tgk pun just nak berhibur…..mlm tuh..lps abis konsert..aku terus tukar siaran..tgk AIM plak…ngam2 jek aku bukak…tup3x.mawi,anuar zain n rahim maarof tgh perform..wah…syoknye….hehe…tapi aku tak berkenan lgsg dgn adibah noor sbg pengacara mlm tu….sbb aku mmg tak minat lgsg kat dia kot..lps tu..aku terus masuk bilik.. baca majalah jap….dan apalagi…Zzzzzzz…sambil dibuai mimpi…ahakss…

04/05/2008(Ahad)
Hari Keempat..dan last day aku bercuti..huhuhu..cedihnya…pagi nih cam biasalah rutin harian aku tu..takyah taip le…buat letih jek….kali nih…sblm zohor aku mandi..dan seterusnya masuk jek waktu zohor..aku terus solat…sebaik jek selesai solat..aku pun berbaring2 atas katil…dgn tak semena-mena..mata aku rs ngantuk yg amat sgt..aku terus tertido..syoknyeee tido…sedar-sedar..dah azan asar…mak aihhh….lamanya aku tido….dgn rs ngantuk yg masih bersisa..aku bangun..sbb perut dh berkeroncong…padanlah..sbb aku blm luch lagik..heheh….aku tido pun sbb bdn rasa cam tak sihat jek..biasalah aku..bila-bila time dekat2 nak period…mcm2 jek aku akan rasa…huhuhu….tambah plak sok nak keje..heheh..lagiklah menjadi2….
Begitulah aktiviti aku pd hari cuti selama 4 hari..betapa tak sihatnya aktiviti aku tuh..hehe..tapi nak wat camne….aku mmg suke tidoooooooo….tak dpt nak elakkan dh…okeh..aku terpaksa stop coretan aku disini..sbb pewot aku dh berbunyik mintak diisik…salammmmmz….

0 comments: