Tuesday, May 20, 2008

CUTI LAGIE....

Yezzaaa…@sengihnampakgigi.cuti lagi…seronot..seronot…@startapi tak berapa seronot@senam lah coz pasni xde dah cuti yg bersambung dgn weekend lagik..(dah survey tgk cuti kat calendar@gigil)huhuhu..!! Actually, kalau ikut perancangan awal…my cousin from Singapore nak dtg msia sempena cuti hari Wesak (19 May)..so..kononnya aku dh apply cuti lah 2 hari utk bawak dowang jenjln kat KL..tp last minute dowang postpone plak tarikh dtg ke sini coz ada hal yg tak dpt dielakkan…@nangisso..aku pun cancel lah cuti..@gigildan semua plan yg dh dirancang…tak menjadi…@saditulah yg dikatakan manusia hanya merancang tapi tuhan yg menentukan…so…sempena cuti panjang 3 hari…aku mmg xde plan..:snow29:dan dlm kepala dok fikir nak memerap jek kat umah..sambil menambahkan lagik lemak di badan…kwang3x…@jelir.tapii….tup3x….pada 16 May 2008 tuh..bersamaan hari sabtu……jeng..jeng..jeng..sebelum tuh..aku nak citer kronologi dr hari jumaat..jom..layaaannnn…zaaassss….@gatau


16 May 2008(Jumaat)

Yer hari nih hari Jumaat..dan hari ni hari bekerja…saja nak story sket peristiwa hari Jumaat…pagi Jumaat tuh..aku gi keje cam biasa…(dgn penuh kemalasan..hik3x) tengahari tuh…dekat2 nak time rehat…(hari Jumaat rehat pjg sket dan awal dr biasa…12.15 dh rehat…) aku gi teman sowang member gi balai…bukan@takbole nak buat report polis or ikat jamin sesaper tau…tapi nak amik resit pembayaran saman….bukan aku punya@takbole..tapi kawan aku..dan time ni lah baru kitaorg sedar..@gigilkitaorg telah ditipu hidup2 oleh polis yg sungguh kurang asam tuh..huhuh…@marah(malas nak citer kat sini…)tapi xpelah wahai encik polis…ingatlah2 sket..tak baik aniaya org tau….@ketuknnt jawab ler sendri perbuatan yg dah dilakukan tuh kat akhirat….@kejuthuhuhu.. pastu tghari tuh….perut pun dh lapo…no idea nak makan ape..coz busan dgn menu yg sama…tgh lapar2 tuh..tetiba terasa nak makan chicken chop plak…@gatai.(aiii..beso selera..walaupun dh ujung2 bulan ni…dan dah kering poket…) demi nak memenuhi selera..aku dgn kawan aku..gi ler beli chic chop kat presint 8…sib baik kedai tuh bukak..(kalau tak..kempunan nak mkn..huhu…) lps order…kitaorg tpaksa tunggu hampir sejam kat situ….:snow39:sbbnya..aku tgk tukang masak tuh…mcm malas2 jek nak masak…slow motion jek wat keje..pdhal order dia nak kena masak agak byk jugak….huhuhu…pewot tgh lapo…:snow08:hari tgh panas terik….terpaksa ku tahan@busuk demi nak makan chic chop tuh…dekat nak sejam tggu..aku pun gi kat kaunter..abg tuh mintak maaf @lovesbb kitoarg tpakse tggu lama….katanya…pembantu dia blom sampai lagi..so dia yg kena wat keje tuh semua..sbb tu lambat…aku pun kononnya kata takpe…@senyumkenyit(padahal dlm hati dh panas…hehe….tapi demi chic chop..tak mengapa..) dalam kul 1.45tghari camtuh…kitaorg sampai kat opis n makan kat opis…sib baik masakan brader tuh agak sedap jugak ler…@lapar(tak sure makanan tuh sedap..or sbb aku yg dh lapo tahap cipan..hik3..mmg dh ketar tangan sbb lapo…)so tanpa byk cakap..aku pun ngabiskan ler chicken chop yg ader…lupe plak nk cakap..chic chop tuh harganya RM8…tp ayam @ayamnya kecik jek..iskk..kentangnya pun sket jek…(xpelah..bole diet…huk huk huk..!! diet kunun…) takpela….janji Alhamdulillah kenyang dan sedap…..kira worth jugak ler….@senyum.oklah tu jek nak citer sbnrnya utk hr jumaat nih…hik3x…

17 May 2008(Sabtu)

Yer hari ni hari sabtu,so as usual hari sabtu aku akan bangun lewat sket dr kebiasaan…@ngantukhehe..dlm kul 9 lebih baru aku bangun…huhu!! Bangun2 jek gi basuh muka,gosok gigi dan buat ape yg patut…@sinchanthen aku dok lepak sambil baca paper:snow33:…tiba-tiba…dpt call dr abg aku…memula igtkan nape jugak ler pepagi dh call adik dia nih….@soalrupanya dia nak ajak gi Nilai…disebabkan aku takde sebarang aktiviti pd hari tu…so akupun bersetuju nak itut..nak itut…hik3x….aku njih mmg suka berjalan sebenarnya…..@nggayawalaupun poket dh kering….tak kira….nak jgk itut….:ayokona:so…lps dpt call tu..aku terus bfast..mandi2 dan bersiap utk ke umah abg aku kat Puchong…dan dr Puchong kitaowang(aku,my mum,my big bro n my sis in law) terus ke Nilai...sblm tuh..saja ronda2 tgk kawasan perumahan kat situ dulu….then sampai kat tpt penjualan kat Nilai tu dekat nak kul 3 ptg…pewot pun dh terasa lapo…so kitaowang makan ler dulu….(makan dulu…baru ada tenaga nak berjln2)…sambil makan..kitaowang terpksa dgr nyanyian karaoke yg amat nyakitkan tinge….kebetulan kat tpt makan tuh..ada plak ruang utk org berkaraoke..satu lagu RM2…Pergghh…terseksa jiwa dan raga…bole migrain dibuatnya….Time makan tuh….ada plak mamat depan aku…bila aku tgk..muka dia ensem jugak ler….ala2 rosyam nor version muda…mmg sejibik lah muka rosyam nor…tp mude….aku dok usha jugak…(dia nmpk aku usha dia..huhu..mesti dia naik peghasan kan…elo brader..wa pandang lu sbb muka lu cam rosyam..tuh jek..ahaks)sweet jek dia punya senyuman…tp..ehem..ehem..ade awek ler kat sebelah dia…so sbb aku tanak dia makin peghasan..so aku teruskan makan…abis makan….bermulalah aktiviti utk soping…tp sblm tuh….time nak kuar dr tempat makan tuh…nyaris2 aku jatuh tau…huh!!! Sbbnya..aku dh terpijak sisa limau kat atas lantai…hampeh tul..!! saperlah yg kuang asam boi tuh..gi buang sisa tuh merata2..Alhamdulillah aku tak jatuh tau..sib baik masih dpt balance bdn…huhu..kalau tak..malu+sakit…ler jwbnya…

Oklah…pastu..kitaowang jln2..my sis nih nk dok beli karpet sbnrnya…so dr satu kedai ke satu kedai kitaowang dok masuk..demi mencarik karpet…jln punya jln….mmglah ada karpet yg cantik…tp harganya..perghh..mahal beb..!!tak mampu nak beli…last2..sampailah kat satu kedai nih…dan jumpe lah satu karpet yg agak cantik dan lembut..(kira jatuh mmg tak luka lah)..coz karpet lain2 tuh kesat dan kasar serta jenis berabuk…kalau jatuh mmg bole luka lutut…lps tawar menawar….dptlah karpet tuh dgn hrga RM40…kira murah le tuhso kitaowang beli 2….satu aku beli..satu akak ipar aku beli..(confius kan…sbnrnya akak ipar aku yg nak beriya nak beli karpet..tp aku pun tetiba beli jugak..isk..) so selesai urusan beli karpet…kitaowang ronda2 plak utk carik baju…even byk jual kain ela kat situ..tp..satu pun aku tak beli..tak tau le nape..maybe sbb sopping time tgh kering kot..tuh sbb nafsu membeli tak beso sgt…dah penat berjln..last2 masuk satu kedai nih…dok usha baju..ada yg cantik.tapi saiz nya beso plak..kuciwa..kuciwa..last2..aku paw abg aku suh bayarkan baju tido..hik3xx..baju tido pun..bj tido lah..janji ada something jgk dibeli…dh jln jauh2 takkan x beli pape kan…memula igt nak kuar dh dr kedai tuh…tp tetiba akak ipr aku bkenan plak kat satu baju….baju ala2 baby doll blaus tuh… bercorak bunga2 kecik…..memula aku cakap tak cantik..sbb sekali pandang..mmg aku tgk tak brp cantik..pastu kan…bila dia sua kat bdn dia…..eh..aku tgk..cantik ler plak….hik3x..kebetulan ada tggl lagi sehelai bj ..corak bunganya kaler purple+biru turqoise(mmg my fav kaler..) so aku dgn muka ala malu2….(yelah memula kata tk cantik..hik3x…) terus sambo baju tuh..heheh..yg bestnya..sbb abg aku yg bayarkan baju tuh….heheh..tenkiu so much my bro…lap u…(ini yg best bila jln dgn dowang..sbb selalu dpt paw abg ku itu..hik2x..) lps beli baju…kitaowang terus balik..sbb dh tak larat nak jln2…dgn cuaca panas….:sweaty:(muka pun jd sedikit gelap…kena sunburn..iskk..sob..sob.:tsk:.) lagipun..semua mission dtg situ..dh pun accomplish….tapi..sblm balik..kitaowang sempat singgah kat gerai jual buah2an kat tepi jln tuh..berderet2 yg jual..sampai tak tahu nk singgah kat yg mana satu..:ha?:last2…benti kat satu gerai nih..brader tuh baik jugak ler orgnye..dia bg rasa setiap buah yg dia jual…sib baik ada 3 jenis jek…(dokong,wambutan dan manggis..) kalau byk jenis..hik3…dan kitaowang pun beli lah setiap jenis tu sekilo…nyum3x..tedap..tedap..sbb semuaa buah tuh..mmg my faveret…

Jln punya jln….tak sedar rupanya jam dh kul 7 lbh….huhu…sebelum balik umah abg aku kat Puchong..kitaowang singgah beli makanan dulu….lapo jugak…penat pun penat..kaki lenguh2 jugak byk berjln…mlm tuh…kitaowang mkn Mc`d..dan as usual menu biasa aku kat Mc`d ialah…burger mc chicken….nyum3…(makin debab ler aku jdnya…)..lps tu…kitowang sewa cd utk ditonton..lps abis konsert AF….CITER “POCONG 2” heheh..walaupun dh basi citer tuh..tapi kitaowang baru nak tgk..hik3x….sbbnya aku kalau tgk citer antu nih..tgk reramai tak takut…sbb tu ler..time2 tgh beramai2 nih le masanya utk layan..citer2 gini…

Lps beli mknn dan sewa cd…kitaowang terus bergegas balik….sbb tggl 15 min jek lagik konsert AF6 nk start..huhu…dgn terkocoh2 nya…sampai2 aku terus mandi….pastu..kitaowang makan sambil layan konsert AF6…(nnt lah dlm post lain aku akn bg comment ttg konsert AF6 tuh…)lps abis konsert kul 11 mlm..kitaowang layan lah cd citer “pocong 2”…sampai dkt nak kul 2 pagi..barulah aku tido mlm tuh….best jugak ler layan citer tuh….walaupun ada beberapa part yg aku kurang paham…so far..oklah tuh…(meminjam kata2 saida…)


18 May 2008 (Ahad)

Hari ni hari ahad…pagi nih aku bangun kul 8.45 pagi..ngantuk masih bersisa…tp kena bangun jugak..coz aku nak kena balik Gombak pagi tu..celik mata…tgk akak ipar aku tgh sibuk kat dapo..sediakan sarapan…(sungguh ler baik dan rajin akak iparku..) untung dpt akak ipar camtuh..dia jek tak untung sbb dpt adik ipar cam aku nih..hik3x…lps sarapan pagi tu..aku terus mandi dan bersiap utk balik Gombak…kena balik cepat..sbbnya hari ni..kena attend kenduri kawen anak jiran aku..kat Gombak…aku gerak balik umah dlm kul 11.05pagi..dan sampai kat umah dlm kul 12 lebih…balik jek umah…terus bersiap dan carik2 baju nak dipakai utk gi kenduri…hmm…naik pening dok pilih nak pakai baju ape…:ha?:(bukan sbb xde baju..tp sbb pening tak tau nak pilih baju mana satu coz byk sgt baju..kwang3x…:ahaha:) last2 aku pilih baju kebaya plain kaler purple…baju nih aku baru pakai sekali jek…waktu abg aku menikah last year….sekali bila pakai..terasa ngeri plak…bkn ape….tetiba baju tuh rs ketat plak…owh no….tidakk!!!!! adakah baju tuh mengecut..atau aku yg semakin mengembang..huwaaa….:waaah:.aku dh temok..!!! eee…temok…berbandfing laz year..huwaaa…:scream:..gewam nya dgn diri sendri….tu arr..makan tido agi.:sleep:.kan dh temok..huhuhu..sedey arrrr…tp takpe..takdelah smpai takleh nk pakai baju tuh..still bole pakai…Cuma agak ketat berbanding sblm nih….dan takleh mkn byk time pakai bj tuh..takut silap haribulan…terbukak plak butang dia…huhuhu..!! dlm kul 140..aku pun dah ready nak gi kenduwi…:ahaha:lambat giler aku bersiap..sampai abg aku dh bising…bersiap bkn main lame…mcm aku plak nak kawen….hik3x…:blush:

Sesampai nya kat dewan tuh…tak jauh sgt pun dr umah aku dewan tuh…huhu..aku tgk….pengantin tgh berarak..tema dowang kaler purple…I lyke….:please:selalu camtuh tau..kalau aku gi kenduri kawen..gerenti aku punya baju akan sama dgn tema baju n pelamin pengantin…sungguh coincident..tapi..gewam plak tgk baju pengantin pompuan tuh..kaler purple..cantiknyeee…..pelamin purple..bunga telur purple…alas meja purple..sampai air pun kaler purple…beshnyeerr….teruja sekejap diriku inih…yer arrr..purple tuh kan one of my faveret kaler okeh…(kalo aku kawen..nak jek aku buat tema gitu….tapi…angan2 jek…huhuhuhu...takde saper pun nk tawen dgn aku..isk..sob3x::() abis jek makan2…minum2 lepak2..sembang2….kitaowang one family pun alik umah….lps balik solat zohor jap….pastu….(aku+2 owang abg aku n akak ipar) dok main satu permainan yg dah agak lamer tak main…yer…main KAROM!! Riuh jugak ler..even yg main tu hanya kami berempat…sewonok…walaupun aku tak terel..ahaks…bukannya membantu kemenangan…tapi membantu kekalahan aderlah…sbbnya..aku asyik secara tak sengaja..termasukkan yg kaler merah tuh dlm lobang..huhu..dan asyik termasukkan benda alah ape tuh..aiseh..tak tau ler namanya….yg digunakan utk tembak yg lenlain tuh….hah..benda tuh arr asyik masuk lobang….tapi..akhirnya..berkat tereran dan kesabaran abg aku..akhirnya kitaowang Berjaya ngalahkan group abg aku+akak ipar ku..hahahhahahahahhahah!!!! syoknyeeerrr…sedar tak sedar dh kul 5.00 lbh rupanya…..lps solat asar…rehat jap..ptg tuh..pastu kitaowang sambung lagik permainan……kali nih main UNO plak…heheh..syok beb..mmg riuh rendah jadinya…..berapa round ntah kitaowang main…yg bestnyeee…aku dpt jd juara 2 kali, naib juara 2 kali dan kalah 3 kali…sob..sob…tapi takpeee..best giler……sbb dh lama tak main dan dpt berkumpul camtuh…sonot..sonot…semua jd cam bebudak balik..ahaks….benti jap utk mkn mlm…(makan lauk kenduri siang td…jiran bagi ade lebih le tuh..) hmmm..tedap..!!(makan lagik..memlm plak tuh…isk…temok!!temok!!) pastu sambung lagi layan UNO..sambil layan UNO..kitaowang layan GANSTARZZ…hmm..aku suka group D`RAS je..yg lelain..bg aku hampeh jek….tapi napelah juri dok puji jugak..heran bin ajaib aku rase….lantak ler….not so interested…..hmmm…..mlm tuh layan UNO sampai kul 11 mlm…abg aku pun balik lps tuh…hmmm..sunyi balik umah aku..isk..isk…lps solat isyak…aku pun tido..sbb bdn pun rasa agak letih…Zzzzzz..

19 May 2008(Isnin)

Hari ni hari Isnin, cuti hari wesak…aku bangun lewat..kul 10 lebih..ahaks….ngantuk dan penat dgn aktiviti 2 hari sblm nih…hari nih..xde ape2 aktiviti pun…aku mls nak kuar..kalau nak ikutkan….akak ipr ada ajak dtg umah puchong mandi kat swimming pool..tapi aku rs letih plak nak drive gi umah jauh2 tuh…so aku juz terperap kat umah..dan dok iron baju utk seminggu bekerja…dgn penuh kemalasan aku iron baju..then pewot lapo..aku masak magi plak..utk lunch..nyam..nyam..tedapnye makan magi kari…slurrppp2x bunyiknye..heheh…lps tuh..aktiviti melepak lagik….lps solat zohor..mate rasa agak ngantuk…dan aku pun tido…sampai asar..hik3x…bengun2 jek..terus solat asar dan..bawak mak aku serta temankan mak aku gi pasaraya tak jauh dr umah…(ini mmg rutin tetiap minggu) pewot lapo…coz tghari td mkn magi jek..hajat dihati..nak makan ayam goreng mc`d..tapi tgk duit dlm purse..isk..isk.,tak cukup plak....huwaaa…(kan dah kontang..sementara tggu gaji..) so terbatal lah hasrat murni tuh…beli roti buku jek…bali umah..terus goreng telur hancur..then makan dgn roti..ngap….tedap jugak..masakan sendri..hik3x…(hari2 makan loti lo….rs bdn pun dh kembang mcm ibu roti..huh!!!)mlm tu..lps abah aku alik keje..aku pun paw dia suh dia belikan yong tau fu kat paso mlm….nyam3..tedapnyee…hehehe….lps abis tgk diari AF….aku terus masuk bilik…melepak baca paper dan magazine….pastu..dlm kul 11.00 mlm aku Zzzzzzz…dibuai mimpi……:sleep:

Itulah saja story aku utk cuti kali nih….xde yg spesel pun..Cuma rasa sonok coz..cuti kali nih..dpt berkumpul dgn family..dan dpt bermain mcm masa bebudak dulu…..hhmm…..rindunye zaman kanak2 dulu…

0 comments: