Tuesday, May 20, 2008

Menjelang Konsert Akhir AF6

Hari sabtu lepas,17 May 2008..kite semua dah pun mengetahui senarai pelajar yg berjaya melangkah ke peringkat akhir bagi Akademi Fantasia Musim Ke- 6..kali ni..seramai 5 pelajar akan beraksi di peringkat akhir yg bakal diadakan di Stadium Putra,Bukit Jalil..Pelajar-pelajar bertuah yang akan bertarung di pentas final adalah Stacy,Riz,Nubhan,Toi dan Nadia(nama aku tulis based on tahap kesukaan aku pd pelajar yg terpilih)..Sebahagian besar yang terpilih mmg menepati ramalan awal aku….:bm:(stacy,riz,nubhan dan nadia..)

Mengimbau semula konsert penentuan pelajar yg bakal beraksi di final…disini aku nak comment pasal persembahan pelajar2 pd mlm tersebut..dimulakan dengan…pilihan pertama saya..iaitu

STACY…

Gadis kecik molek dr sabah ni, masa permulaan AF6..aku tak gemar dgn stacy nih..bg aku..dia seorang yg kelihatan agak gedik dgn keletah dia yg kuat melatah…kdg2 nmpk mcm dibuat2 plak..utk tarik perhatian..tapi..lama kelamaan…bila aku dah biasa layan diari dan tgk persembahan dia setiap minggu dlm konsert AF…aku rasa..dia nih..WOW!! mmg hebat…setiap persembahan dia mmg menghiburkan dan tak pernah menjemukan atau membosankan….suara dia mmg sedap…tambahan plak..dialah satu-satunya student yg konsisten dr awal minggu konsert hingga konsert penentuan ke peringkat akhir…bagilah lagu apa sahaja..dia tak pernah mengecewakan..dan dia mmg berbakat besar…disebabkan itu..aku amat berharap agar stacy menjadi juara kali ini…coz she`s really deserved to win this competition…you go girl…Malam tu, stacy mmg best serta gaya persembahan dia cukup memukau..dgn gerak tari dia….perghhh…even pronounciation dia tak begitu jelas utk lagu “beat it” tapi….for me…dia best mlm tu…lagu bonus plak..mmg best gilak..time dia berduet dgn nubhan…stacy mmg pandai berlakon dan buat ekspresi muka….really love both of them singing lagu “ada cinta” so touching…isk..isk..::(

RIZ

This handsome guy(among student lain..dia lah paling ensem..) :eheh:mmg aku dh pilih dr awal…sbb suara dia nih sedap…Cuma..attitude dia jer..adakalanya kurang menyenangkan…:bm:but this is singing competition..not a attitude competition….tapi…sebagai bakal artis…hope so dia boleh bentuk attitude yg baik….lagu yg dinyanyikan mlm tu.. “ rock around the clock” haila…nape lah riz bole dpt lagu nih….huhuh..mungkinkah pengetua sengaja nak menduga kemampuan riz…sian jugak kat dia..coz 2 minggu berturut2 dpt lagu bkn makanan dia….2 minggu berturut persembahan Riz agak down…tapi takpe..i know riz punya bakat dan suara yg sedap….lagu duet dgn nadia…”endless love” bagi aku kurang rasa dan kurang romantic…tak tau mana silapnya….apapun hope riz akan dpt jd naib juara AF6 ni…

NUBHAN

Nubhan ni plak, cute bdknya…:inlove:dia pun antara pelajar pilihan aku dr awal permulaan AF musim ni…Bagi aku, nubhan ni ada suara yg sedap….serak2 basah+lunak(belum ada penyanyi lelaki kat Negara ni yg ada suara mcm nubhan)..tapi sayangnya..nubhan masih tak mampu nak gunakan kelebihan yg dia ada…3 bulan masih tak cukup utk membentuk nubhan jd seorang penyanyi mahupun penghibur yg baik…masih lagi kedengaran suara angsa dan cunggap nubhan semasa konsert…:ahaha:tapi takpe…bila dh kuar nnt..kalau buat album…benda2 tu bole diubah atau diselindung…Mlm tu, nubhan nyanyikan lagu, “bukan aku” nyanyian kumpulan kerispatih….bagi aku..penyampaian dia mlm tu..sedikit sampai dan sedikit tak sampai…baru nak rasa feel..dh kuar suara angsa dia….nasib baik dia dpt selamatkan keadaan sbb lps ter”angsa” tu..nubhan terus dpt mengawal dan meneruskan penyampaian lagu tu dgn lbh baik….Cuma…yg kurangnya psl nubhan ni…dia balik2 akan beraksi dgn gaya,lenggok,gerak bdn yg sama..dr awal minggu sampailah nak masuk peringkat final…hmmm…..dah mmg takleh buang kot gaya dia…apapun…masih byk nubhan kena improve utk jd penyanyi..bercakap ttg lagu duet dia dgn stacy…nubhan patut rasa bernasib baik..coz bergabung suara dgn stacy..yg mmg power….@musikso….tak nmpk sgt kecacatan dlm persembahan duet dia dgn stacy tuh….anyway, for final..aku meletakkan nubhan di tempat ketiga…

TOI

Hah!! Yer..yer…arrr jek…hehe!! Mamat PLU nih (pelajar lanjut usia) tak sangka dia bole masuk final sbnrnya…sbbnya ramai yg mengharapkan agar dia terkeluar…dr minggu ke minggu..org dok sebut nama dia jek…tapi..dh rezeki dia..akhirnya dia sampai jugak ke final…hmmm…actually, aku rasa simpati plak dgn mamat nih…sbbnya ramai sgt yg menghina dan mengutuk dia…walhal..dia tak tahu ape2 pun…dia terpilih pun sbb judge dh pilih dia utk jd pelajar AF..so..salah dia ke? Bila dia masih kekal dlm AF?? Kalau tak kerana ada yg mengundi dia…bole ke dia kekal?? So..salah dia ke bila org undi dia utk kekal dlm AF??:siga: ATAS sbb2 tu lah aku kian rs simpati plak pd si Toi nih…lagipun..pd aku..nyanyian dia taklah seteruk naib juara af musim keempat…:sigh:dan sabtu lepas..aku rasa…itu the best performance dia setakat nih…lagu seri yg disampaikan…rsnya not bad…dan dia pun dh tjk sedikit improvement…:bm:rsnya dia mampu buat buat lebih baik dr tu…lagipun..penyanyi2 yg sedia ada kat msia skg ni pun..bknnya semua bole nyanyi live dgn baik…so pd sesaper yg anti toi tuh..terima jeklah hakikat..bahawa..Allah telah mengizinkan Toi utk terus berada dlm AF sampai final…dah rezeki dia….buat Toi…biarlah ape org nak kata…setiap org ada kelebihan memasing….aku letakkan Toi ditangga keempat….

NADIA..

Si genit bersuara lantang nih…@perempuanhmm..pd awalnya aku suka jgk dgn bdk nih..tp lama kelamaan aku rasa rimas plak dgn gaya nyanyian dia..:inis:aku pun tak tahu kenapa…dan pd pandangan aku…dh mula nmpk sifat2 kegedikan bdk nih…mcm besar kepala pun ada jugak…ntah le….ada masalah attitude mcm riz jgk bdk nih…apapun..bkn setakat attitude jek,tp aku dh kurang gemar dgn nyanyian dia..bg aku…dia nyanyi terlalu over…kadang2 sebutan tak betul..seolah2 dia menggumam setiap perkataan yg dia sebut..ntah ler..aku tak tau nak describe mcmana….bukan aku nak kata sore dia tak sedap…diakui..suara nadia mmg sedap dan lantang..tp maybe kurang lenggok dan dia byk menjerit dlm nyanyian dia@bising…itu yg buat aku dgr tak berapa best kot…last Saturday, dia nyanyi lagu “ lelaki buaya darat” tp..ntah..aku rasa tak terhibur pun..dunno why…ntah ler..buat nadia..aku letakkan dia di tangga keempat or maybe kelima…sori…:sorry:

Anyway, diatas tu Cuma pandangan peribadi aku jek..mintak maaf kalau ada yg tersinggung dan saya tak berniat nak menyinggung mana2 pihak..Cuma..konsert final kali nih..aku hanya menonton diumah…ntah kenapa aku tak seghairah dulu dgn AF ni…kalau dulu..sanggup jek aku gi bukit jalil tuh coz nak tgk bebudak AF..tp dis year..ntah le..kureng jek..apepun aku harap..biarlah sang juara nnt mmg layak bergelar juara..bkn ape..hadiah tu agak lumayan..unfair plak kalau diberi pd insan yg tak sepatutnya.....

0 comments: