Tuesday, May 13, 2008

SICK AND EXHAUSTED…

Itulah dua perkataan yg menggambarkan keadaan diri aku sepanjang minggu lepas(5 Mei – 11Mei)…segalanya bagai serba tak kena…ditambah plak dgn keadaan hormon yg tak berapa nak balance.(sbb nak period..ahaks).buat aku rasa agak stress last week….start dr mlm hari ahad lagi..aku dh rs serba tak kena…mlm tu..aku cuba nak tido..bermula dr kul 11 mlm..jenuh aku cuba pejamkan mata..tapi..arghhhh..masih tak lena…tgk jam dah kul 12….cuba lagik…..alih2 kul 1 pagi…aishhh…takleh jd nih..esoknya dh ler hari keje…aku dh mula stress..pusing kanan…tak lena..pusing kiri tak kena…rasa panas membahang..dan tapak kaki pun rasa berhaba jek..saat tuh rs mcm nak tido dlm tab mandi…tapi..mcm ler umah aku ada tab mandi..hik3x…aku lajukan putaran kipas…haah!! Panas jgk lagik…aku hilang sabar…huhu…ikutkan hati nak jek tido dlm keadaan naked….(tapi…..mana bole….huhu) last2….kul 4 pagi….baru ler aku dpt lena…sedar2 jam nak kul 6 pagi…
Alamak!! Dh lewat nih..yelah selalu aku bangun kul 530pg…bingkas aku bangun dr katil….pdhal dlm hati…aaiiiii nak jek aku cuti..heheh..mls tul nak dtg keje…..ada jugak niat nak dtg keje lmbt…..tapi….ntah ler….aku terus ke bilik air…mandi…dan bersiap2….dalam 6.35pagi..aku gerak gi keje…tapi malangnya……………………………………..awal2 pagi..aku stucked kat jammed…sebabnyaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa………ada construction…alahai..napelah awal2 pagi time org nk gi keje baru hangpa semua dok sibuk kalut nak turap jln…alahai…………………………….rasa nak nangis pun ade…..huhuhuhu…..mana taknya….aku asyik stucked dlm jammed!!jammed!!jammed..dan jammed lagii…..sudahnya…aku sampai kat opis kul 8.00pagi….ptgnye…..balik keje….kuar dr opis kul 4.30 ptg……tapi..kul 6.00ptg..baru sampai umah…huhuhu…esoknya pun nasib yg serupa menimpa aku…elok jek kuar keje kul 630..tapi sampai kat opis kul 8.00pg….rasa nk nangis jek..sbb kaki dh lenguh2……….ptgnye pun sama jugak…….hai..nasib2……sampai 3 hari berturut2 aku dtg lewat ke opis..hari ketiga tu…bkn sbb ada turap jln…tapi sbb ada eksiden….ntahlah..ada2 jek hal yg nak sbbkan aku lewat sampai opis…nasib..nasib…

Esoknya..pagi khamis….aku rasa sakit kepala..berdenyut2…ikutkan hati..malas nk bangun gi keje..bukan ape..mcm tak larat plak nak drive jauh2 dgn keadaan kepala yg sakit berdenyut2….tetapi…aku gagahkan jugak….aku bangun n bersiap nak gi keje….dan…..aku telan sebijik panadol….lega sket rasa……Alhamdulillah..selamat aku sampai kat opis…..tp…..bila dh ada kat opis…sakit kepala dtg semula…makin berdenyut2…dh le dgn sejuknya suhu opis nih…buat aku bertambah rasa x sihat….lps lunch..aku telan lagik sebijik panadol…(sbnrnya tak elok asyik telan panadol….tp nk wat camne….terpakse….dh tak tahan sakit….)balik umah ptg tu..as usual..jln jammed dan aku sampai umah kul 6 ptg….dan oleh kerana kepala aku masih sakit berdenyut2..lps solat isyak mlm tuh..aku terus….ZZzzzz sambil berselubung dlm selimut….beberapa kali jgk aku terjaga dr tido..sbb kepala berdenyut2….ditambah plak…gigi geraham bongsu aku yg tak abih lagik kuarnya…every month mesti akan sakit..huhuhu…bayangkan dgn sakit kepala n sakit gg…azab jugak…aku paksa jugak mata utk tido…sbb time tido tak terasa sakit…..
last2 aku terjaga jam 530pg…tp aku tak larat nak bangun dan bukak mata..coz mata aku dh membengkak…aisshhh..dahsyat jugak sakit kepale aku kali ni…sampai bengkak2 mata dibuatnya….then mak aku tanya..nak gi keje tak??…..nak taknak sbb dh tak larat..so….aku cakap nk gi klinik jek la….maka mc lah aku pd hari jumaat tuh….huhuhu..pagi tu bangun dlm kul 9.00pg…terus jek kuar….PERIOD!!!!!!!! Ye..itulah penyebab aku sakit kepala yg amat sgt….huhuhu….bangun n mndi..aku terus gi klinik….(dlm keadaan tak larat..) doctor bg lah ubat tahan sakit dan ubat senggugut…..hmmm….camnelah yek…..nak bg kurang sakit setiap kali nak period….huhuhu..sungguhlah seksa every month..
so...ujung minggu aku dihabiskan kat umah jek..coz aku takde mood dan tak larat nak ke mana2 sbb..sakit kepala….dan sakit gigi geraham nih…..nak makan pun tak bole…isk..isk…sbb mulut dan rahang takleh nak bukak…huwaaa….aiyak….tapi xpela…bole diet sket…..hik3x…tu jeklah citer aku utk mggu yg sudah….tapi sbnrnya..banyak lagik perkara dlm hidup aku yg buat aku rasa stress dan tension….tapi takpelaa…..belum masanya utk share kat dlm nih…setakat nih…biarlah kupendam sahaja segala duka…chewaahh…..anyway…hopefully…aku akan lalui minggu2 yg lebih baik dr sblm ni...amin…

0 comments: