Tuesday, June 3, 2008

BIARLAH AKU SENDIRI

Segalanya terasa bagaikan dalam mimpi..dan kini aku tersedar dari mimpi yang panjang..mimpi yang amat mengasyikkan dan juga menyakitkan aku…terasa seolah baru sahaja diri ini, jatuh dari puncak yang tinggi…bisa kesakitannya amatlah pedih dan menusuk ke setiap urat dan sendi…hanya Allah Yang Mengetahui betapa azab dan pedihnya yg aku rasai…Ya Allah, berilah aku kekuatan dan ketabahan menempuhi semua ini….

Di saat ini, aku rela sendiri..mengenang kembali kenangan saat kita bersama…indah kurasa…hingga tak tersedar pantasnya waktu yg berlalu..ku sangka panas sampai ke petang..rupanya hujan di tengahari…rupanya aku hanya bermimpi di siang hari…hanya aku yg berada di alam fantasi….leka dan lena dalam fantasi bersamamu….biarlah kini..aku hidup dengan mengenangmu….takkan terpadam kenangan kita…biar sampai nafas ini terhenti…

Segala kenangan manis….akan tersemat kukuh dalam hati ini…dan yang pahit ku jadikan pengajaran dan sumber kekuatan….Ya Allah…dihati ini..masih bersisa harapan, agar satu masa kau akan kembali…..saban waktu aku sentiasa berdoa agar kau kembali dalam hidupku..dan menyinari semula kegelapan yg kurasakan saat ini…mengembirakan semula hati ini….Entahlah mungkin akan tertunai atau tidak..hanya Allah Maha Mengetahui….Cuma hati ini, dengan penuh pengharapan bermohon padaMu Ya Allah..agar aku diberi peluang kedua untuk bersamamu….takkan aku persiakan….andai peluang itu hadir….

Ya Allah, bukan aku tidak redha dengan takdir Mu ini, bukannya aku tidak mahu menerimanya….Cuma pd waktu ini, aku masih mengharapkan..berlakunya keajaiban….keajaiban dariMu Ya Allah…biarlah masa menjadi penawar duka….biarlah masa membantu aku mengumpul kembali kekuatan diri yang telah hilang….

Namun, saat ini..biarlah aku sendiri..takkan ku cari pengganti dirimu..kerana dihati ini..hanya ada kamu…



Masih tertinggal bayanganmu
yang telah membekas di relung hatiku
hujan tanpa henti seolah bertanda
cinta tak disini lagi kau telah berpaling


biarkan aku menjaga perasaan ini
menjaga segenap cinta yang telah kau beri
engkau pergi aku takkan pergi

kau menjauh aku takkan jauh
sebenarnya diriku masih mengharapkanmu
ooh oooh

masih adakah cahaya rindumu
yang dulu selalu cerminkan hatimu
aku takkan bisa menghapus dirimu
meskipun kulihat kau kini diseberang sana

andai akhirnya kau tak juga kembali
aku tetap sendiri menjaga hati

sejujurnya diriku masih mengharapkanmu
oooh ooohh

0 comments: