Thursday, June 12, 2008

Really To Do Something….

Hmm,v7 aku rasakan semakin lama hidup kat dunia..semakin byk masalah,ujian,rintangan yang melanda…rasanya lebih indah waktu zaman kanak-kanak…v7tak perlu nak fikir ttg apa2 masalah pun….hidup riang jek…v7.tp bila dh dewasa ni..semakin hari..ada jek masalah yg mendatang..buat hidup rasa tertekan dan terhimpit…v7.tolak tepi masalah peribadi yg sememangnya cukup memberi tekanan maha hebat pd diri aku….org kat..life must goes on…yelah..just let it be what it`s wanna be….humm….v7

Cuma skrg nih…hidup aku dihimpit dgn pelbagai masalah lagik…masalah wang- camne nak survive hidup dlm keadaan ekonomi yg ntah lintang pukang jek aku rasa..kenaikan harga myk..betul2 bagi tamparan hebat pd aku…almaklumlah..aku nih bekerja ulang alik lebih kurang 100km sehari..(Gombak-putrajaya)…bayangkan selama hari ni..aku peruntukkan RM70 utk 5 hari bekerja…itu tak termasuk keperluan tambahan if aku gi tempat lain or jln2 hujung minggu….or ditambah dgn jln jammed….but now, selepas myk naik…rasanya at least dalam 5 hari bekerja tuh..purata minyak yg aku perlu isi adalah dlm lingkungan RM100…bayangkan tak campo dgn keperluan lain yg aku sebutkan td..risau jugak dgn keadaan sekarang..just berharap semua ni hanya bersifat sementara..juz hoping that harga minyak akan turun…kalau tak turun dan makin naik…akupun dh tak tahu nk buat apa lagik utk tanggung beban kenaikan hrg myk nih…huhu!! Terpaksa carik keje part time nmpknya…v7

Sekarang nih,lps isu harga myk yg naik melangit…timbul plak isu gaji kakitangan awam dibayar 2 kali sebulan…huh!! Ntah apa relevannya ntah…buat aku rasa makin terbeban adalah..bayangkan..gaji dipecahkan kepada 2….separuh dibayar pertengahan bulan dan separuh dibayar ujung bulan…persoalannya….skrg nih…aku kena jelaskan bil-bil kredit kad,bil telefon,pinjaman kereta dsbnya pd awal bulan…then kalau awal bulan…duit gaji aku terpaksa dihabiskan utk byr semua bil2 tuh…so…apalah yg tinggal utk aku nk mkn dan beli brg keperluan…sementara menunggu gaji ujung bulan..hailaaaa….sungguh risau memikirkannya….

Alahai Pak Lah…tlg jawab…apakah erti dan relevannya semua ini….tolonglah jgn mendera rakyat lagik….semua dah rasa cukup terbeban skrg…Kitaorg nih hidup tak sesenang pak menteri….kerja mkn gaji jek….tolonglah jgn guna istilah rakyat kena faham….sepatutnya..kerajaan lah kena faham kesusahan rakyat…huhuhu!! HIDUPKU DLM KERUNSINGAN KINI!!!

0 comments: