Monday, June 30, 2008

Ku Berserah

Hmm, tak tau dari mana nak bermula...entah lah..setelah beberapa kali mengalami episod duka dan kesedihan dalam "cinta" antara lelaki dan perempuan...sudahnya kini...aku dapat satu bayangan..aku sedar siapa aku..hanya insan kerdil yang tak punya kuasa mahupun daya upaya...mmg aku menginginkan kehadiran insan bernama lelaki dalam hidup aku..mmg aku perlukan teman utk menemani hidup ini...tapi...apakan daya..jika tuhan tak memberi keizinan utk itu semua..maka sudahnya aku harus pasrah dan berserah sahaja pd ketentuanNya....
sememangnya..hidup ini..bukanlah semata-mata hanya utk bercinta..tapi....hakikatnya...hidup lebih bahagia dgn kehadiran insan yg dicinta...seterusnya mengabadikan rasa cinta itu dgn satu ikatan yg sah.....namun...nmpknya..itu semua tak berpihak pd diri aku...

Aku sedar, mungkin tuhan tak mengizinkan aku menjadi kekasih mahupun isteri kepada seorang insan bergelar lelaki, mungkin dia tak mengizinkan utk aku menjadi seorang ibu....mungkin dia hanya mengizinkan aku hanya menjadi seorang anak sahaja....entah..apapun..itu sudah memadai....jika hanya itulah kurniaan Nya pd aku...anggaplah ini semua dugaanNya pd aku.....
Biar apapun..aku kini hanya pasrah dan berserah...biarpun tak dinafikan..sebagai perempuan...hati ini adakala tersentuh, ada kala terasa sepi....tp tidak mengapa....dlm kubur nnt ttu lebih sepi..aku cuba mengumpul kekuatan....dan menjadi insan yg redha atas segala kehendakNya.....moga aku diberi kekuatan dan ketabahan...

0 comments: