Thursday, April 3, 2008

Aku Stress

Hmm..pagi td dgr kat radio ERA..ada satu artikel yg dibacakan Nana…berkenaan ada berapa juta( tak igt the exactly total) rakyat Malaysia yg mengalami stress….dan aku rasa..dlm juta-juta tu..aku ler salah sorang darinya..huhu..!! Entah ler..tak dpt nak ubah…bahawa..aku ni seorang yg cepat dan mudah rasa tertekan..atau bahasa omputihnya tension…!!!!

Aku pun tak tau mana silapnya..skg ni rasa malas jek nak dtg keje..bdn rasa cepat letih..mata rasa ngantuk…malas tul nak bangun pagi….tambah plak musim ujan camni…sejuk2…fuhh..syoknya kalau dpt tido sampai tghari..(hah!! Really need motivation now..) dah ler brp hari asyik sampai umah lewat coz stucked dlm traffic jammed(benda yg aku cukup benci..) bayangkan…terpaksa berdepan dgn traffic jammed..pastu dgn ujan lebatnya…ditambah banjir kilat…huh…kaki dh lenguh dh dok terperuk dlm kete..nasib baik jgk guna kete auto….Itu bab perjalanan pergi dan balik keje….blm citer bab lain lagik…

Satu lagik benda yg buat aku stress…psl duit…ntah le..aku naik heran…sbb gaji dh naik pun..tapi..rs masih tak cukup…adeh..asyik rasa mcm terdera jek tggu gaji….skrg ni..dpt gaji byr utang…aku pun tak tau napelah utg credit card aku tuh..tak surut2…bengang beb!! May**** nih mmg cekik darah tul…interest tggi nak mampus….aku rs..tetiap bln mcm aku dok byr duit interest aje..hampeh tul..!!! dulu masa memula apply..kemain mulut manis dok promo kata interest tak tggi lah..benefit itu dan inilah..skrg nih..sape yg tersepit..aku jugak…tetiap bulan byr ratus2….tapi….balance utang byk tu jgk….huwaaaa….rasa nak menjerit jek….!!!! arghhhhhhhhhh

Hah!! Okaylah…sblm aku rs makin stress..or mcm2 benda yg tak sepatutnya aku catatkn kat sini terkuar…baik ler aku stop….apa yg bole aku cakap kat diri aku…sabar je lah….hidup mana yg xde masalah…..kalau xde masalah dlm hidup….itupun masalah jugak tu..huhuhu!!

0 comments: