Tuesday, April 29, 2008

Konsert Mingguan Akademi Fantasia 6

Dalam kesibukan dan ketensionan aku...sampai aku lupa plak nak hapdate psl konsert mingguan AF yg aku tonton sabtu lepas...Kalau ikutkan…mcm dh basi jek kalo aku nak bercerita psl konsert tuh..tapi..x kisah ler..nih kan blog aku..dan aku punya sukalah nak cerita psl ape kat dlm nih….so…sabtu lepas bersamaan 26 April 08..aku berpeluang menyaksikan konsert mingguan akademi fantasia minggu ke 6 secara live di Dewan Sivik MBPJ….hmm.. hampir setahun aku tak menjejakkan kaki di situ…..kali terakhir aku ke situ utk tgk konsert AF musim ke 5…time tu aku mmg tgh minat giler pd Ebi Kornelis..ahaks…so..saban minggu aku gi tgk konsert AF…tp sebenarnya..ada sbb lain jugak aku ke situ….(tp apa sbbnya biarlah rahsia…)

Kali ni…aku ke situ dgn hati yg lebih tenang..berbanding tahun lalu..waktu dulu..emosi tak stabil…dan mental betul2 terganggu kerana seseorang….(ahhh..tutup buku kisah lama tu….) kalau bole aku taknak mengingatinya lagi….

So hari sabtu tu..aku dan beberapa org teman…tiba agak awal di situ…seawal 6.30ptg…so aku pun gi ler melepak dulu kat satu kedai yg sememangnya jd tpt port aku dan kwn2 sblm dan sesudah menonton konsert…kat kedai tu lah dulu aku pernah nmpk Iqram Dinzly tgh melepak dgn kwn2 dia lps abis konsert..ahaks..!!! lama jugak aku dan kwn2 melepak…kira2 jam 8 mlm..baru aku menuju ke dewan…itu pun setelah selesai urusan membuang ape2 yg patut..hik3x…

Sampai kat dewan tuh..aku rasa mcm suram jek..walaupun ramai jgk yg dtg…tp aku rasa suasana kemeriahannya agak berbeza berbanding AF4 dan AF5…tak rancak sgt perang banner dan poster..kalau sblm nih…perang poster dan banner cukup hebat..dan buat suasana nmpk begitu meriah..tapi tidak utk AF6 nih….ntah le..tak tau mana kurangnya..agaknya sbb pelajar2 yg xde ummphhh!!!

Jam 830 mlm…aku masuk dewan.. masa nak melangkah masuk ke dewan..aku ternmpk..pengetua ramli MS...tak semena-mena aku terasa gerun plak...hik3x..(confius plak..terasa takut mcm diri nih plajar af je!...) dan sebaik masuk dlm dewan…OMG!! hari tu rs bertuah coz dpt seat yg betul2 best..dpt tpt centre dan agak depan…so dpt ler tgk pentas dgn clear nya…..masuk2 jek aku heran..nape ramai sgt pakai baju melayu..rupanya hari tu ada kejutan..persandingan khai dan rosma…hmmm..rs terharu plak tgk dorang bersanding..!! yg bestnya…dpt jgk kenang2an berupa bunga telur… =)
tup tap..tup tap..konsert pun bermula….tp ada satu perkara yg buat aku rs kurang selesa…coz tpt dok aku tu…selalu di focus oleh abg camera man…ensem jugak abg camera man tuh...tp..aku tgk perut..ada boroi sket..ceh..kompom dh kawen...!!aiyak!! Dan utk konsert nih..byk kali plak muka nih enterprame kat tv…wahahahahha!!! Malu beb…masuk opis kena sindir dgn kwn2 opis…huhuhu!!! ntah le Asal gi tgk memana konsert jek for sure muka ni akan terselit…bwahahaha..!!

Oklah berbalik pd konsert..aku hanya terhibur dgn persembahan stacy dan riz…sahaja..lagu don`t speak yg stacy nyanyi..mmg superb...budak nih mmg ada bakat...cuma muka jek kureng sket arrr..tp xpe..bole tacap!! riz plak nyanyi lagu faveret aku..seribu tahun...by imran ajmain....tapi mcm kurang menyengat sket arr...baru rs nak feel..dgr riz mcm tercunggap...hehe!!yg lain2 bagi aku..biasa2 jek..dan ada jugak yg membosankan aku..sampai tahap nak tertido…tapi aku terpaksa control dr nguap..sbb takut kuar plak muka tgh nguap kat tv…hik3xx… berulang kali tgk jam..harap..cepat lah kul 11..coz mata aku dh tak tertahan menanggung ngantuk..agaknya sbb dorang nih tak best….abis jek konsert..aku terus pecut balik umah..!! dan tiba kat umah dlm kul 12..00 mlm….oppss..terlupa plak..dlm pd tgk konsert tu..aku sempat jugak menjeling ke tempat duduk resident artis lelaki..sape lagik kalo bkn syafiq tuh..huhuhu..ensemnya dia...hehe!! alamak..terlebih sudah!!! ok lah tu...

Apapun…aku happy sbb mlm tu mama rina terkuar…gotcha!!ahaks( mintak maaf ler fans mama yek)..tapi aku mmg tak berkenan dgn dia..dr mula lagik…Overall..konsert tu..masih berada pd tahap biasa2 jek…berbaloi sket sbb aku dpt seat depan..tu jek..lain2..rasanya xde ape….aku tak tahu nape…maybe AF dh hilang seri dan taring nya…ntah laaa…….ini hanya pendapat aku….

0 comments: