Monday, April 14, 2008

Evolusi KL Drift


Last Saturday, (chewah ckp omputih plak…) aku berkesempatan pergi nonton citer Evolusi KL Drift kat IOI Mall,Puchong dgn abg dan kakak ipar aku…,Dari awal lagi..sbnrnya aku mmg takde niat langsung or sikit pun tak terlintas nak tgk citer ni…sbb aku dah terbayangkan citer melayu yang ntah apa2 dan pasti akan rasa mcm buang duit je bila menontonnya…tp disebabkan..hari tu..tiket wayang disponsor oleh kakak ipar aku..so aku pun layan jek la citer ni…dlm fikiran dah terbayang…saat2 kebosanan dlm wayang..huhu..yelah..kite semua dah sedia maklum..mcmana rupa bentuk cerita or filem yg pernah terhasil oleh yusof haslam..tapi kali ni..anaknya pulak..so..aku pun bayangkan…ntah mcmanalah aksi lumba kereta and drift dlm citer nih….ntah2 mcm kartun…bila dilaju2kan guna teknik camera…mesti buang duit kalau tgk kat wayang…tp disebabkan..aku dgr sambutan luar biasa yg diterima oleh filem ni..so..aku pun layaaannn..

Masa masuk jek kat tempat wayang tuh…panggung agak penuh…hmm..satu perkara yg luar biasa jugak tu..sbb selalunya kat IOI Mall tu..jarang panggungnya penuh…kebanyakan yg menonton hari tu..adalah golongan2 muda remaja…dan ada jugak yg bawak family masing2..start je citer…aku dh nampak dah flow citer seperti citer2 yusof haslam yg sblm2 nih…huhu…dalam citer ni..ada 2 sahabat baik…sham(farid kamil) dan zack(syamsul yusof)…pastu ada pompuan…fasha(fasha sandha)..konflik bermula dgn pergaduhan zack dan buah hatinya fasha…sikap zack yang panas baran dan ego…buat si fasha mula hilang sabar dan selalu berkecil hati…serta memikirkan semula ttg hubungan dorang tu…yg semakin hari semakin tegang dan panas….yelah..memasing keras kepala kan….dan dlm situasi ni..muncul plak watak sham..yg kononnya diminta utk jd org tgh….tp..lain plak jadinya…coz tetiba sham ni ada hati plak kat fasha ni…(ntah apa2 lah..).. dalam pada dorang ni dah gado punya gado..merajuk punya merajuk…pujuk punya pujuk…..ada jugak terselit citer2 lain…si zack ni..dh carik psl plak dgn group pusher…(pusher ni jual dadah ler kat area or port dorang ni drift..) so…berlaku ler masalah perebutan kawasan….geng pusher ni plak…diketuai oleh Joe(aaron aziz) dan pembantu dia iqram dinzly..(aku tak igt plak nama watak dia…yg aku ingat dlm citer nih..dia digelar penyapu oleh si buzen…hehe)



Pastu kononnya utk settlekan masalah kawasan nih…si zack nih..ajakler si joe ni berlumba drift…dgn tawaran..kalau dia menang…dorang takleh kaco tpt tu dah…dan kalau zack kalah…joe akan amik kereta drift dia..so…berlaku lah aksi perlumbaan antara kedua-duanya…yg syoknya..layan bab kereta drift mendrift je….mmg salute kat syamsul ni..coz boleh hasilkan aksi drift yg sebegitu…rs teruja plak bila menengoknya..dan serta merta buat aku rs gian nak main game need for speed…heheh dan...kesudahannya..hero mana bole kalah kan...so si zack le yg menang perlumbaan tu..walaupun si penjahat ada main taktik kotor...oleh kerana tak puashati dgn kekalahan tuh..maka si joe nih...sudah bunuh kawan kepada si zack yg selalu tolong zack dan kawan2 dia upgrade or repair kete dorang....



Dah le..rasa mcm letih plak aku nak citer psl jln citer kl drift nih..sampai esok pun tak abis rasanya…kalau nak tau kesudahannya..korang tgk ler sendiri kat wayang…aku rasa tak rugi pun tgk kat wayang citer nih…mmg bole jual…maksud aku…bab-bab drift lah..kalau dr segi jln citer..mmg common sgt citer2 camtu…Cuma..dlm citer nih..aku suka dgn lakonan…farid kamil..yg nmpk bersahaja dan selamba….nmpk mcm dia yg menghidupkan cerita nih…watak si fasha..aku malas nak komen….tak rs mcm dia berlakon pun…satu lagik…watak yg dipegang si hetty..rsnya kalau ditiadakan watak tu pun takpe..coz she so booringggggg..!! hah..rimas dan lemas tgk dia…



Hmm…tapi dlm byk2 watak..yg paling aku suka tgk ialah.. jeng! jeng! jeng!hehe..watak Joe…ketua gangster yg dilakonkan pelakon dari Singapura, Aaron Aziz yg memegang watak ketua gangster yang sangat jahat dan kejam tapi still nampak cool dan stylo…Aku mmg tak pernah tgk lakonan dia sebelum ni..dan bila tgk lakonan dia dlm citer ni..aku rasakan dia seorang pelakon yg…wow!! Lagipun sbb rupa dia yg ensem tuh….fuh..rasa cam dh jatuh cinta plak…harharhar…aaron I leb u….huahuahua…but seriously..mmg suka tgk gaya dan watak dia dlm citer tu…kiranya hidup le watak dia tu..cool tp jahat…hahaha..camne tuh yek..tapi..korang tgk aarrr sendri…kehebatan aaron aziz….lima bintang utk aaron aziz…



Overall, secara keseluruhannya..citer nih mmg bole jual le..tp still byk yg kena perbaiki lagik la…walaupun kisahnya berkisar cinta anak muda…tp pengajarannya byk lah jugak…antaranya dpt dilihat mcmana nilai persahabatan tu…mcmana sikap ego bole memburukkan keadaan..dan mcm2 lagik la…u all layan la sendri dan bak kata nabil…arrr lu pikir la sendri….apapun two thumbs up for pengarahnya Syamsul Yusof…sbb 1st filem pun dia dh bole hasilkan sebegitu rupa…Cuma..dia kena improve diri dia dari sudut lakonan plak…Next, two thumbs up for pelakon2 nya seperti…Aaron Aziz, Iqram, Farid Kamil dan Buzen..u guys great and have done a good job…!!

1 comments:

Anonymous said...

aaron i leb youuuu....